ضریب کاهش همزمانی بار متحرک
![](http://s8.picofile.com/file/8355389376/%D8%B6%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%A8_%DA%A9%D8%A7%D9%87%D8%B4_%D9%87%D9%85%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C_%D8%A8%D8%A7%D8%B1.jpg)
ضریب کاهش همزمانی بار متحرک چیست ؟
معمولا در پلها با عرض زیاد احتمال اینکه تمام خطوط عبور( بار زنده )بر روی آنها قرار بگیرد کم میباشد لذا آیین نامه (نشریه 139 ) برای در نظر گرفتن چنین شرایطی ضرایب زیر را در نظر گرفته است
تعداد خطوط عبور | ضریب کاهش |
یک یا دو خط عبور | 1 |
سه خط عبور | 0.9 |
چهار وبیشتر خط عبور | 0.75 |