مدلسازی پل ها با نرم افزار CSI Bridgeو Sap2000
آموزش مدلسازی پل ها با نرم افزار CSI Bridgeو Sap2000
مقدمه آموزش مدلسازی پل ها با نرم افزار CSI Bridgeو Sap2000
باتوجه به اینکه بخش عمده ای از سئوالات کاربران از ابتدای تاسیس سایت تا به امروز مطالب مرتبط با نحوه مدلسازی اجزای مختلف در نرم افزارهای CSI Bridge و SAP2000 را تشکیل میدهد بنابراین آموزش فوق نسخه اولیه آن در سال 1399 برروی سایت قرار گرفت و از آنجاییکه روند بروز رسانی مطالب سایت جز اهداف سایت اصلی بوده و باتوجه سئوالات پرتکرار کاربران در خصوص مدلسازی از قبیل نحوه اعمال قوس های افقی در نرم افزار ،اعمال زاویه بیه ،حدس اولیه مشخصات مقاطع عرشه جهت مدلسازی، بارگذاری براساس ضوابط آیین نامه AASHTO LRFD ،فواصل دیافراگم ها ،بارگذاری قسمت کنسول عرشه ، نحوه مدلسازی تکیه گاهها ،مدلسازی پایه ها با ابعاد متغیر،مدلسازی عرشه با مقطع متغیر ،بارگذاری بار تانک،مدل Grillage و… بنابراین باتوجه به این نوع از سئوالات سعی شده آموزشهایی به صورت فیلم آموزشی ، پست و در بخش پرسش و پاسخ سایت پاسخ داده شود
در نسخه بروزرسانی محصول فوق باتوجه به ویرایش جدید آموزش سیستم های عرشه دال مجوف و روسازه فولادی تیر ورق I شکل جلسات مرتبط با مدلسازی آموزش های فوق در نسخه بروز رسانی گنجانده شده و در ادامه جلساتی به نحوه استفاده از روش Grid در مدلسازی پلها وهمچنین نحوه اعمال بار های حرارت و جمع شدگی در مدلسازی اختصاص داده شده است و در پایان جلسات باتوجه به روندی که در سال 1402 در نظر گرفته شده بخش تمرین نیز اضافه گردید.
در آموزش مدلسازی پل ها ابتدا اصول مبانی مقدماتی پلها از قبیل طبقه بندی پلها براساس معارض های ترافیکی ، طبیعی واصطلاحات رایج در مهندسی پل شرح داده شده و نوعی دیگر از طبقه بندی براساس مصالح مصرفی در ساخت پلها شامل مصالح بنایی، بتنی، فولادی و پیش تنیده و همچنین معایب و مزایای هرکدام بحث خواهد شد و باتوجه به اینکه سیستمهای سازه ای مختلف در ساخت پل مورد استفاده قرار می گیرد
هر کدام از سیستم های سازه ای در خصوص روند اجرا ،شرایط کاربرد آنها و طولهای مورد استفاده برای هرکدام به تفکیک مطرح شده ودر ادامه آیین نامه های مورد استفاده در پل ها بررسی و پس از آن اجزای اصلی پلها وتاحدودی با نحوه طراحی هرکدام از این المانها آشنا خواهید شد.
روند مسیر آموزش مدلسازی پل ها به این صورت میباشد که ابتدا توضیحات مقدماتی در خصوص هربخش از نرم افزار و نکات کاربردی آنها شرح داده شده وپس از آن مدلسازی در محیط نرم افزار برروی مثالی که در نظر گرفته شده پارامتر ها معرفی واختصاص داده می شوند علاوه بر مثال فوق چندین مثال کاربردی دیگر نیز در نظر گرفته شده که نکات مربوط به هرکدام به صورت پایه ای تشریح می شود
آموزش در محیط دونرم افزار CSI BRIDGE وSAP2000 صورت می گیرد و در مسیر آموزش سعی شده تفاوتها این دو نرم افزار و قابلیتهای جدید نرم افزار CSI BRIDGE شرح داده شود ودریک جلسه جداگانه روند مدلسازی از ابتدا تا انتها شامل معرفی پارامترها و اختصاص آنها ،بارگذاری ،تحلیل و نکات مربوط به مدلسازی در نرم افزار SAP2000 صورت بگیرد و در پیوست این فایل آموزشی علاوه بر فایل مدلسازی مثال این آموزش فایل مدلسازی پلهایی که در طول در روند آموزش شرح داده شده ونکات آنها بررسی شده است از قبیل پلهای قوسی و پلهای با مقطع متغیر ،پل کامپوزیت فلزی قرار داده شود
معرفی موارد مطرح شده در جلسات آموزش مدلسازی پل ها با نرم افزار CSI Bridgeو Sap2000
1.مقدمه بخش 1 :معرفی طبقه بندی پلها براساس معارض طبیعی و تقاطع غیر همسطح و سیستم های مورد استفاده در این پلها و مصالح مصرفی در ساخت پلها ،روند مطالعات مرحله اول ودوم پلها و…
2.مقدمه بخش 2:معرفی آیین نامه های داخلی و خارجی مورد استفاده در پلها و بررسی مختصر آنها ، معرفی اجزای اصلی پلها از قبیل کوله ها ،تکیه گاهها ،پایه های میانی، دال دسترسی و… و شرح مختصر نکات و نحوه طراحی آنها
3.مقدمه بخش 3: معرفی انواع سیستم سازه ای مورد استفاده در پلها از قبیل دال توپر ،مجوف ،تیرپیش ساخته بتنی ودال درجا ریز،باکس های فولادی ،باکسهای پیش تنیده و…
4.جلسه اول: معرفی مشخصات نرم افزار CSI BRIDGE و SAP2000، معرفی مسیر طولی پل ، قوس های افقی ، قائم ،زاویه بیه پل نحوه وارد کردن مشخصات فوق در نرم افزارو معرفی مشخصات مثال آموزش
5.جلسه دوم :معرفی سیستم های عرشه مورد استفاده در نرم افزار و همچنین شرح قابلیهای اضافه شده در نرم افزار CSI BRIDGEو…
6.جلسه سوم : معرفی دیافراگم ها شرح نکات مدلسازی و طراحی آنها ونحوه معرفی کردن دیافراگم ها در نرم افزار برای انواع سیستم های سازه ای
7.جلسه چهارم :معرفی تکیه های گاههای مورد استفاده در پلها نحوه تعریف تکیه گاهها به صورت خطی و غیر خطی (فنرهای خطی ،غیرخطی)،کلید برشی شرح نکات مدلسازی آن در نرم افزار
8.جلسه پنجم: نحوه معرفی فنرهای فنداسیون آیین نامه هایی که در این خصوص مورد استفاده قرار می گیرد و معرفی کوله وشرح نکات مدلسازی کوله ها و شرایط مدلسازی وعدم آن با مدل اصلی و…
9.جلسه ششم : معرفی پایه های میانی در نرم افزار نحوه مشخص کردن طول دهانه محاسباتی ، معرفی مقطع سرستون، ستون نوع تکیه گاهها و…
10.جلسه هفتم بخش 1:اختصاص پارامترهای تعریف شده به مدل سازه ای معرفی ایستگاههای میانی و… (منوی Bridge Object پارت اول)
11.جلسه هفتم بخش 2: نحوه اختصاص کوله های ابتدایی و انتهایی،نحوه اختصاص دیگر پارامترهای کوله ها از قبیل زاویه بیه ،نوع تکیه گاه ،خروج از مرکزیت و…(منوی Bridge Object پارت دوم)
12.جلسه هفتم بخش 3: نحوه اختصاص پایه های میانی شرح داده در جلسات قبل اختصاص تکیه گاههای پایه های میانی ،دیافراگم های آنها ،زاویه بیه پایه میانی و…(منوی Bridge Object پارت سوم)
13.جلسه هشتم :ترسیم خودکار مدل توسط نرم افزار و شرح ایراداتی که در هنگام مدلسازی به وجود می آید
14.جلسه نهم بخش 1:معرفی بارگذاری بار مرده مرحله اول ،بار مرده مرحله دوم ونحوه اختصاص آن به مدل سازه ای
- 15.جلسه نهم بخش 2: معرفی بارگذاری بار زنده ،معرفی خطوط عبور ، معرفی ترکیبات بار به روش تنش مجاز و روش حدی ، معرفی ضریب ضربه ،معرفی بار زنده راه آهن ایران در نرم افزارو اختصاص آن به مدل سازه ای و …
16.جلسه دهم :مدلسازی نرم افزاری در نرم افزار SAP2000 (از قبیل معرفی پارامترهای مورد نیاز ،اختصاص آنها،بارگذاری و شرح کلیه نکات مربوط به مدلسازی پل در نرم افزار فوق)
17.جلسه یازدهم : معرفی و مدلسازی پلها با مقطع متغیر در ارتفاع و عرض عرشه
18.جلسه دوازدهم :معرفی واختصاص بارگذاری خودکار بار مرده در نرم افزار CSI BRIDGE
19.جلسه سیزدهم :بررسی خروجی های نرم افزار پس از تحلیل ونکات مربوط به ترکیبات بارگذاری در خصوص سیستم های مختلف در خصوص مقطع مقاوم مرحله اول و مقطع مقاوم مرحله دوم
20.جلسه چهاردم: مدلسازی پلها با قوسهای افقی وقائم در دو نرم افزار CSI BRIDGE و SAP2000
جلسات نسخه بروز رسانی
21. پانزدهم: نحوه استفاده از روش Grid در مدلسازی پلها و تکنیک های مدلسازی المان های Shell
22.شانزدهم: مدلسازی سیستم عرشه تیر ورق I شکل فولادی از قبیل نحوه بار گذاری این سیستم براساس مراحل مختلف ،نحوه تقسیم بندی شاهتیرهای فولادی در طول و روش اختصاص آن در مدل ،بررسی خروجی نرم افزار،محاسبات بارگذاری مرحله اول جهت اعمال در مدل سازه ای و…
23.هفدهم : مدلسازی سیستم عرشه دال مجوف شامل مشخصات اولیه دالهای مجوف جهت مدلسازی ( میزان ضخامت، ابعاد حفرات ،محدوده قسمتهای مجوف و توپر و…) ،نحوه اعمال طول دهانه محاسباتی در نرم افزار، محاسبات قسمت بار مرده مرحله دوم کنسول عرشه ،اختصاص قسمتهای مجوف در نرم افزار و …
24.هجدهم: در این جلسه نحوه اعمال بارهای تغییرات دما و بحث جمع شدگی براساس ضوابط آیین نامه AASHTO STD و همچنین نشریه 139 در مدل نرم افزاری اختصاص داده شده است و در انتهای جلسه نحوه کنترل آن در نرم افزار برای یک سیستم عرشه قاب (یکپارچه) آموزش داده می شود
تعداد جلسات 24 جلسه بوده ومدت زمان آموزش در حدود 12 ساعت می باشد و نیاز به هیچگونه پیش نیازی برای این فایل آموزشی نمی باشد.
پیش نمایش جلسه 14 آموزش مدلسازی پلها
پیش نمایش مقدمه بخش 3
قیمت: 850،000 تومان