طراحی پل بتنی بادال مجوف

معرفی سیستم دال بتن مسلح مجوف در پلها:
این نوع سیستم پل روند اجرا آن تا حدودی مشابه سیستم دال بتن مسلح توپر می باشد (سطح زیر دال عرشه برای قالب بندی و داربست بندی می بایست هموار باشد )در صورت استفاده از سیستم دال بتن مسلح و همچنین افزایش طول دهانه بیش از 15 متر نیاز به افزایش ضخامت دال میباشد که این عمل در میزان بار مرده عرشه تاثیر بسزایی داشته لذا برای کاهش بارمرده پل از لوله هایی در داخل دال بتن مسلح استفاده می شود که این عمل باعث افزایش ممان اینرسی و بعد موثر مقطع خواهد شد در طراحی پل بتنی بادال مجوف میتوان تا دهانه های حدود 25 متر بهره برد
محتوا محصول آموزش طراحی پل بتنی بادال مجوف
در این فایل آموزشی یک مدل سازه ای پل یک دهانه در نظر گرفته شده است در ابتدا نکات فاصله گذاری قسمت های مجوف براساس ضوابط آیین نامه آشتو از قبیل فاصله گذاری آکس تا آکس لوله ها،حداقل ضخامت جان بیرونی،سطح کل حفره ها و… به صورت کامل شرح داده شده است و در ادامه مدلسازی نرم افزاری ،تکنیکهای مرتبط با قسمت های مجوف دال مطرح شده و پس از تکمیل مدلسازی در نرم افزار CSI Bridge و تحلیل مدل سازه ای به طرح سازه ای از قبیل نحوه خواندن لنگرهای مثبت ومنفی در دال عرشه ،طرح آرماتورهای طولی مثبت و منفی ،طرح آرماتورهای عرضی ،کنترل عرض ترک ،کنترل خیز ،طرح آرماتورهای برشی ،طرح کنسول دال عرشه و … پرداخته می شود
برای دیدن نسخه بروز رسانی شده این آموزش برروی لینک زیر کلیک کنید